About Admin

This author has not yet filled in any details.
So far Admin has created 39 blog entries.

АЖЛЫН БАЙРАН ДЭЭРХ ЗӨРЧИЛДӨӨН, МАРГААНААС ЗАЙЛСХИЙХ НЬ ЗӨВ ҮҮ?

Танай байгууллагын удирдлагууд ажилтан хоорондын зөрчилдөөн, маргаанаас аль болохоор зайлсхийж, харин ажилтнуудыг илүү аз жаргалтай, баяртай байлгахын тулд илүү анхаарч ажилладаг уу? Ихэнх байгууллагад ийм уур амьсгалыг бий болгоход түлхүү анхаарч ажилладаг. Үүний нэг илрэл бол,  хурлын үеэр ажилтнууд маргалдаж, уур амьсгал таагүй болох үед энэ асуудлыг “тусдаа ярилцъяа” гэж хэлж, маргаанаас зайлсхийдэг. Энэ байдал үнэндээ асуудлыг шийдэх биш, харин ч тухайн асуудлаар дахин дахин хуралдах үндсийг тавьдаг бөгөөд улмаар  байгууллагад тэмцэл, зөрчилдөөнөөс зайлсхийдэг тийм соёлыг бэхжүүлж байдаг.

Өөр нэг жишээ нь удирдагч хүн “үгүй” гэж хэлэхээс айн, эн тэргүүний ач холбогдолтой зүйлсийн жагсаалтыг өөрчлөх явдал.  Мөн хэн нэгэнтэй зөрчилдөхгүйн тулд  бүтээмж муутай байгаа, эсвэл гүйцэтгэл муутай байгаа ажилтантайгаа нүүр тулахаас зайлсхийснээр удирдагчид байгууллагад шударга бус байдал,  үр ашиггүй байдлыг бий болгож байдаг. Энэ байдалд дургуйцсэн ажилтнууд дургүйцэл

2019-03-18T05:20:53+00:00 Гуравдугаар сар 18, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

СУРГАЛТЫН ҮЕЭР ХЭРХЭН ХҮМҮҮСИЙН АНХААРЛЫГ СУРГАЛТАНД НЬ БҮРЭН ТӨВЛӨРҮҮЛЭХ ВЭ?

Талент Хөгжлийн Нийгэмлэгийн судалгаагаар АНУ-ын компаниуд ажилтнуудынхаа сургалт, хөгжилд зориулж жилд 160 тэрбум ам долларыг зарцуулдаг байна. Үүнд захиалгат сургалтууд, сургалтын тоног төхөөрөмж зэргийн зардлууд орсон байна. Гэтэл ингэж их мөнгийг сургалтанд зориулсан хэрнээ маш бага цагийг, мөн маш бага мөнгийг тухайн сургалтанд оролцож байгаа ажилтнуудынхаа оюун санааг бэлтгэхэд зарцуулсан байдаг байна.  Өөрөөр хэлбэл, сургалтанд оролцогчдын оюун санаа сургалтан дээр “тухайн цаг мөчид” анхаарлаа бүрэн хандуулахад бэлэн биш байвал, энэ их хөрөнгө оруулалтыг сургалтанд оруулсны үр өгөөжийг бүрэн авч чадахгүй юм.

Олон хүмүүс сургалтанд суух үедээ, тархиа ямар ч зайгүй болтол нь янз бүрийн зүйлсээр дүүргэсэн байдалтайгаар суудаг.  Өөрөөр хэлбэл, тархи нь шинэ мэдээлэл хүлээж авах, шинэ зүйл сурах ямар ч орон зайгүй болсон байдаг. Тийм учраас сургалтын бүхий л мэргэжилтнүүд болон суралцагчид сургалтын өгөөжийг нэмэгдүүлэхийн тулд оролцогчдын тархийг сургалтын үеэр бүрэн анхаарлаа хандуулах тал дээр анхаарах ёстой.

Үүнийг хэрхэн хийх вэ? Анхаарал төвлөрүүлэх дасгал  хийх. Энэ дасгал нь тархины танин мэдэхгүйн

2019-03-13T03:21:34+00:00 Гуравдугаар сар 13, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

АГУУ БОРЛУУЛАГЧ НАРТ БАЙДАГ 5 ШИНЖ ЧАНАР

Хамгийн сайн борлуулагчид өөрийнхөө давуу чанарыг маш сайн мэддэг. Тэд өөрсдйинхөө ур чадвараар бахархадаг. Ямар ч нөхцөл байдалд тэд бусдаас ялгарч чаддаг. Тэд үүнийг хэрхэн хийдэг вэ? Нууц нь юу вэ? Та тэдний нэг мөн үү?

  1. Шилдэг борлуулагчид бүх зүйлд хариуцлага хүлээх чадвартай.

Таны амжилт зөвхөн танаас хамаарна. Борлуулалтын мэргэжил нь хамгийн авъяас, чадвартай хүнийг л манлайлагч, удирдагчийн байр сууринд аваачдаг тийм системтэй байдгаараа бусад салбаруудаас онцлог. Статистикаас харахад, нэг л хүн жилээс жилд л тэргүүлэх эгнээнд явж байдаг нь гэнэтийн тохиолдол биш юм. Зарим хүмүүсийн хувьд борлуулалт хийх нь маш хялбар байдаг гэж хүмүүс боддог. Гэхдээ шилдэг борлуулагч болон бусад дундаж борлуулагч нарыг ялгадаг хамгийн гол зүйл нь тэдний хандлага байдаг. Шилдэг борлуулагчид өөрсдийн зорилтууддаа хүрэхдээ бүх хариуцлагыг өөртөө ухамсарлаж хүлээж авдаг. Тэдэнд тохиолдож байгаа бүх зүйлийг тэд хянах ёстой гэж үздэг.  Тэднээс шууд хамаарахгүй зүйл байсан ч, тэд бүх хариуцлагыг өөтөө авах ёстой гэж боддог. Үүнийг сэтгэл зүйчид

2019-03-05T05:39:16+00:00 Гуравдугаар сар 5, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

САЙН ДУРААР ДЭМЖЛЭГ, ЗӨВЛӨГӨӨ ӨГӨХ НЬ ТИЙМ Ч ҮР ДҮНТЭЙ БАЙДАГГҮЙ.

Мичиганы Их Сургуулийн судлаачид  гуйгаагүй байхад цуг ажилдаг нэгэндээ тусламж дэмжлэг үзүүлэх нь ямар үр нөлөөтэй болохыг 300 орчим хүн дээр судалж үзсэн бөгөөд судалгааны дүнд  тусламж, зөвлөгөө  хүлээн авсан хүмүүсийн ихэнх нь тийм ч таатай хариу үзүүлээгүй байна. Өөрөөр хэлбэл, өөрийн санаачлагаар  тусламж дэмжлэг  үзүүлсэн хүмүүс эргээд ямар ч талархал хүлээж аваагүй аж.  Харин ч, эсрэгээрээ тусламж, дэмжлэг авсан талын ажилдаа хандах хандлага зориулалт, идэвх нь тухайн агшинд буурч байгаа дүр зураг ажиглагджээ.

Профессор Johnson өөрийн хийсэн судалгаагаа дүгнэн,  хүмүүст нэг нэгэндээ туслаж, дэмжлэг үзүүлэх тал дээр болгоомжтой хандахыг зөвлөсөн байна.  Харин амьдрал дээр бидэнд ихэвчлэн санаачилгатай байж хамтран ажиллагсаддаа туслах хэрэгтэй гэж заадаг. Гэсэн ч, хамтран ажиллагсад нь хүсээгүй байхад  сайн дураар зөвлөж, тусламж үзүүлэх нь тийм ч сайн  үр дүнгүй бөгөөд  сэтгэл зүйн хувьд ч сайхан  мэдрэмжийг төрүүлдэггүй байна. Харин ч гуйгаагүй байхад сайн дураар зөвлөгөө өгч, тусламж үзүүлсэн хүн нь өөрөө ч урамгүй, идэвхгүй, хамтач бус болох

2019-02-28T09:19:43+00:00 Хоёрдугаар сар 28, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

ЯАГААД ХИЧНЭЭН ЗАВГҮЙ БАЙСАН Ч, ХОББИНДОО ЦАГАА ЗАРЦУУЛАХ НЬ ЧУХАЛ ВЭ?

Дэлхий даяар хүмүүс байнгын цаг давчуу байдал дунд амьдарсаар улмаар өөрсдөд нь чухал тийм зүйлд ч цагаа зориулж чадахгүйд хүрч байна. Судалгаанаас харахад хүмүүс дуртай зүйлээ хийхэд буюу хоббиндоо цагаа зарцуулах байдал нь эрс багассан байна.
Энэ нь энгийн зүйл мэт санагдаж байж болох ч, хүмүүс хоббиндоо зориулах цаггүй болох үед бизнесүүд, аж ахуйн нэгжүүд төлөөсийг нь төлдөг байна. Учир нь хобби нь ажилтныг ажлаа илүү сайн хийхэд маш их нөлөөтэй. Жишээ нь гитар тоглож дуу зохиох дуртай байсан хүн хэт их цагийг зөвхөн ажилдаа зориулснаас болж гитар тоглох хоббигоо орхижээ. Тэрээр 7 хоногт бараг 72 цаг ажилдаг болсон байна. Удалгүй тэрээр ямар ч эрч хүчгүй болж, ажлын бүтээмж нь ч эрс багасаж байгааг анзаарсан. Судалгаанаас харахад ядарч, цөхөрсөн ажилтнууд ихэвчлэн зурагт үзэх, эсвэл шал дэмий зүйл хийж цагаа үрдэг байна. Харин яг дуртай хоббиндоо цагаа зориулснаар хүний эрч хүч илүү сайн нөхөгдөж, тархины үйл ажиллагаа сэргэж байдаг аж.

Бүтээлч байдлыг нэмэгдүүлнэ.

Тасралтгүй

2019-02-09T09:01:49+00:00 Хоёрдугаар сар 9, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

ТА ХАРИЛЦААНЫ ЯМАР ХЭВ МАЯГТАЙ ХҮН БЭ?

Хүн бүрийн амьдралд, ямар нэг хурал уулзалт, эсвэл утсан харилцаа, эсвэл үйлчлүүлэгчтэйгээ нүүр тулан ярилцсаны дараа “энэ хүн яг юу яриад байгаа юм бол, үнэхээр юу ч ойлгосонгүй” гэж бодож байсан үе тохиолдолддог.
Ялангуяа, ажлын байран дээр нэг нэгэнтэйгээ зөв харилцаж, зөв ойлголцох нь ажлын байрны стрессийг бууруулж, бүтээмжийг нэмэгдүүлэх, цаашлаад хамтран ажиллагсадтайгаа илүү сайн харилцаатай болоход хамгийн чухал нөлөөтэй. Гэвч, хүмүүсийн харилцааны хэв маяг нь өөр өөр байдгаас, заримдаа нэг нэгнийгээ ойлгоход бэрхшээл үүсдэг бөгөөд энэ нь яг л харь гаригийн гийчинтэй ойлголцохыг оролдохтой адил байдаг байна.
“Хүмүүсийн харилцааны хэв маягийн ялгаатай байдал нь аливаа зөрчилдөөнийг бий болгодог” гэж судлаач Aubrey Blanche гэж дүгнэсэн байна.
Уг нь бол, өөр үзэл бодолтой, өөр хүмүүс хамтарч ажиллах нь олон талын үр ашигтай байдаг. Гэсэн ч, багийн гишүүд хоорондоо илүү сайн хамтарч, үр нөлөөтэй байхын тулд нэг нэгнийхээ харилцааны хэв маягийг ойлгож, тэдэнтэй ижилхэн хэлээр ярьж, ойлголцох нь үр дүнтэй байдаг.

2019-01-27T15:21:34+00:00 Нэгдэгүүр сар 27, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

АЖЛЫГ ХОЙШ НЬ ТАВИХ МУУ ЗУРШИЛТАЙГАА ТЭМЦЭХ 7 АРГА

Орчин цагт хүн бүрт тохиолдож байгаа асуудал бол анхаарал сарних. Бид нар уг нь төлөвлөсөн ажлаа хийх ёстой гэдгээ мэддэг ч, анхаарлаа төвлөрүүлж хийж чадахгүй цаг хугацаа алдсаар байдаг. Ингээд нэг мэдэхэд үдээс өмнөх цагийг үрэн таран хийснээ ухаарна. Тэгвэл ажлаа хойш нь тавьж, залхуурах байдлаас таныг ангижруулах дараах энгийн зуршлуудыг та өөр дээрээ туршаад үзээрэй.

Аливаа ажлыг хойшлуулах муу зуршилтай тэмцэх 7 арга:

ҮҮРЭГ ДААЛГАВРАА ӨӨРИЙН МАШ ИХ ХҮСЭН ТЭМҮҮЛДЭГ ИЛҮҮ ТОМ ЗОРИЛГОТОЙГОО ХОЛБО

Бидний хийх ёстой ажлын үр дүн нь бидэнд эерэг мэдрэмжийг төрүүлэхээр байвал, бид тухайн ажлыг илүү хурдан шуурхай хийх хандлагатай байдаг байна. Жишээ нь тайлангаа хийж дуусгах нь танд ямар үр ашгийг шууд авчрахыг та харж чадахгүй ч, тухайн ажлыг дуусгаснаар, албан тушаал ахих боломжийг өгөх бөгөөд энэ нь ямар сайхан мэдрэмж төрүүлэх талаар та төсөөлөн бодох агшинд, энэ нь таныг ажлыг хурдан шуурхай хийхэд өдөөж өгдөг байна.

ХАМГИЙН АМАРХАН ЗҮЙЛЭЭС ЭХЭЛ

Аливаа үүрэг даалгаврыг

2019-01-26T14:41:59+00:00 Нэгдэгүүр сар 26, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

БОРЛУУЛАЛТЫН МЕНЕЖЕРҮҮД ЮУН ДЭЭР ИЛҮҮ АНХААРАХ ВЭ?

Ихэнх улс орнуудад, өөрийн удирдагчдыг тодорхой хугацаатайгаар сонгож, ажиллуулдаг. Тодорхой хугацааг зааж, хязгаарлаж байгаагийн гол зорилго нь улс төрчдийг аль болох бага цагийг янз бүрийн компанит ажил, зугаа цэнгэлд зарцуулах, нөгөө талаар хэт их эрх мэдлийг өөртөө төвлөрүүлэх, ашиг сонирхол нэгтэй тусгай хүмүүст үйлчлэгч болон хувирахаас нь урьдчилан сэргийлэх юм. Өөрөөр хэлбэл хугацаатай албан тушаал нь, тэдэнд өгөгдсөн хугацаандаа бодлого боловсруулах, хууль тогтоох байгууллагынхаа төлөө хамгийн сайнаар ажиллаж, засгийн газартаа шинэ эрч хүч, санааг авчрахад илүү анхаарах боломжоор хангана гэж үздэг байна.
Хэдийгээр нийтлэг зүйл бага ч гэсэн, бизнесийн орчинд ч мөн хугацаа зааж удирдагч, захирлуудаа томилон ажиллуулах жишиг байдаг. Жишээ нь ZS зөвлөх компани болон McKinsey компаниуд өөрсдийн гүйцэтгэх захирлыг хугацаатайгаар томилдог. Дээд түвшний удирдлагыг тодорхой хугацаатайгаар сольж, өөрчлөх нь нийгмийн нөхцөл байдал өөрчлөгдөж байгаатай зэрэгцэн бизнесийнхээ хэв маягийг өөрчлөн шинэчлэх, цаашлаад хэрэглэгч болон ажилтнуудад давуу талуудыг бий болгоход ихээхэн тустай гэж үздэг.
Тэгвэл борлуулалт хариуцсан менежрүүдээ (зөвхөн борлуулалт биш)

2019-01-22T07:02:29+00:00 Нэгдэгүүр сар 22, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

2019 ОНД ХАМГИЙН ЭРЭЛТТЭЙ БАЙХ ХААРД БА СОФТ УР ЧАДВАРУУД

LinkedIn-ийн хамгийн сүүлийн үеийн судалгаагаар үүлэн тооцоолох ур чадвар 2019 онд хамгийн эрэлт хэрэгцээтэй ур чадварын нэг байх болно гэдгийг харуулжээ. LinkedIn-ийн мэдээллийг ашиглан 2019 онд компаниудад хамгийн хэрэгцээтэй байгаа хаард болон софт ур чадваруудыг юу гэж тодорхойлсныг харцгаая.
Хаард ур чадвар гэж юу вэ?

Хаард ур чадварыг “бичиж тэмдэглэх, тоо бодох, програм ашиглах зэрэг тодорхой байдлаар хэмжиж болохуйц чадвар” гэж тодорхойлдог.

Хаард чадвартай байхын тулд хүний зүүн тархины ажиллагаа болон логик мэдээлэл боловсруулдаг төвийн ажиллагаа сайн байхыг шаарддаг. Мөн, тухайн хаард ур чадвартай холбоотой томъёолол, дүрэм нь ямар ч цаг үед нэг гаргалгаа хариултыг өгдөг учраас түүнийг хэмжиж гаргаж ирэх нь хялбар байдаг.

Хаард ур чадварыг сургуульд суралцаж, эсвэл номноос уншиж, эзэмшиж болдог бөгөөд тодорхой албан тушаал, салбарт ашиглаж болдог.

Тэгвэл софт ур чадвар гэж юу вэ?
Софт чадвар нь биет бус бөгөөд тоолж, хэмжихэд маш хэцүү байдаг. Эдгээр чадваруудаас дурдвал, хүнтэй харилцах чадвар, сонсох чадвар, ёс зүйтэй байх, нийцтэй байх зэрэг

2019-01-15T09:21:54+00:00 Нэгдэгүүр сар 15, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

2019 ОНЫ ХЭРЭГЛЭГЧИЙН ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ ЧИГ ХАНДЛАГУУД

Бизнесийн өрсөлдөөн ба өөрчлөлт нь урьд өмнө хэзээ ч байгаагүйгээр хурдтай явагдаж байна. Бид бизнесийн бүх салбарт шинэлэг санаачлагын төлөө өрсөлдөж байна. Өнгөрсөн хоёр эсвэл гурван жилийн хугацаанд хийсэн олон тооны судалгаанаас харахад, компаниудын хувьд хэрэглэгчийн мэдрэмж буюу сэтгэгдэл нь бизнесийнх нь хувьд нэн тэргүүний ач холбогдолтой зүйл байх болно гэдгийг харуулсан. Дөрвөн жилийн өмнө хийгдсэн Гартнерын судалгаагаар 2019 он гэхэд бизнесийн байгууллагын 50-аас дээш хувь нь үйлчлүүлэгчид өгөх сэтгэл ханамж, шинэлэх мэдрэмжид илүү их хөрөнгө оруулалт хийх болно хэмээн таамаглаж байсан. Тэдний энэ таамаглал зөв байсан ч, өнөөдрийн байдлаар энэ тоо хэмжээ улам бүр нэмэгдэж байгаа бөгөөд илүү олон байгууллага хэрэглэгчийн мэдрэмжийг нэн тэргүүнд тавьж байна. Тэгэхээр бид өөр юуг мэдэх хэрэгтэй вэ? 2019 онд хэрэглэгчийн үйлчилгээ болон мэдрэмж тал дээр дараах чиг хандлагууд давамгайлах болно:

1. Хэрэглэгчид илүү ухаалаг болсоор байна. Аливаа үйлчилгээнээс юу хүсэж, юу хүлээж байгаагаа тэд илүү сайн мэддэг болно. Энэ зүйл

2018-12-22T12:05:33+00:00 Арван хоёрдугаар сарын 22, 2018|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд