2020 ОНД ХИЙМЭЛ ОЮУН УХААНЫ ХЭРЭГЛЭГЧИЙН ҮЙЛЧИЛГЭЭНД ЭЗЛЭХ БАЙР СУУРЬ
Лавлах төвийн операторуудын ур чадварыг нэмэгдүүлэх шаардлага
Дэлхий дахинд компаниуд хиймэл оюун ухаан (AI) ба үйлчилгээгээ автоматжуулахад маш их хөрөнгө оруулалт хийж байгаатай холбоотойгоор ирэх 15 жилд нийт ажлын байрны 40 орчим хувийг автоматжуулах таамаг байгаа билээ. Гэхдээ CIPD байгууллагаас гаргасан судалгаагаар, автоматжуулалт ба AI нь зөвхөн ур чадвар бага шаардагдах ажлыг орлох бол, нөгөө талаар энэ нь илүү өндөр ур чадвар шаардсан ажлын байрны тоо ба төрлийг нэмэгдүүлнэ гэж үзэж байна.
Учир нь AI болон чатботууд нь үйлчлүүлэгчдийн зүгээс ирэх энгийн хүсэлтүүдийг л шийдвэрлэж чадахаар байгаа бол, илүү нарийн төвөгтэй хүний сэтгэл хөдлөлтэй холбоотой асуудлууд дээр хүн л байсаар байх болно. Гэхдээ энэ нь үйлчилгээний ажилтнуудаас тэдэнд одоо байгаа чадваруудаас илүү өндөр түвшний ур чадварыг гарцаагүй шаардах аж.
“Ирээдүйн ажлын байр ба үйлчилгээг автоматжуулах нь” сэдвийн хүрээнд 800 үйлчилгээний ажилтан дээр хийсэн олон улсын судалгааны тайланд өгүүлснээр, 2020 онд хэрэглэгчийн үйлчилгээний ажилтанд шаардагдах хамгийн чухал ур чадварыг тодорхойлсон байна. Судалгаанд оролцогчдын 83