About Admin

This author has not yet filled in any details.
So far Admin has created 92 blog entries.

САЙН АЖИЛТНУУДЫН ИДЭВХ, ЧАРМАЙЛТЫГ БУУРУУЛДАГ 4 УРХИ.

Аливаа төслийг амжилттай хийж гүйцэтгэхэд багийн гишүүдийн оюун санааны хичээл зүтгэл буюу мотиваци 40% хувийг эзэлдэг байна. Гэтэл олон менежрүүдийн хувьд ажилтнуудаа хэрхэн идэвхжүүлэхээ ойлгодоггүй. Судалгаанаас харахад, ажилтнуудаа идэвхжүүлэх хамгийн гол түлхүүр нь ажилтнуудыг юу идэвхгүй болгож байгааг зөв олж тодорхойлох юм. Ингэж чадвал, эргээд тэднийг хэрхэн идэвхжүүлж, мотивацижуулах вэ гэдэг арга, стратегиа зөв сонгож хэрэгжүүлэх боломжтой болдог.

Тэгвэл ажилтнуудын идэвхийг сулруулдаг 4 урхины талаар өнөөдөр өгүүлэх болно. 1) Үнэ цэн нь нийцэхгүй байх. 2) Өөртөө итгэлгүй байх. 3) Сэтгэл санааны тогтворгүй байдал. 4) Холбоо хамаарлыг ойлгохгүй байх (хаана алдаад байгаагаа ойлгохгүй байх). Тэгвэл эдгээр урхинд орсныг хэрхэн мэдэх болон, хэрхэн даван гарах арга замуудыг товч өгүүлье.

Урхи# 1. Үнэ цэн нь нийцэхгүй байх. “Тухайн ажлыг хийх хангалттай шалтгаан байхгүй.”

Ажилтны хийж байгаа ажил үүрэг нь өөрийнх нь үнэт зүйлстэй холбоогүй, эсвэл зорилгодоо хүрэхэд нь тухайн ажил ямар ч хувь нэмэр оруулахгүй байгаа мэт сэтгэгдэл төрөх үед, тэдний ажлын идэвх чармайлт нь буурдаг.

Тэгвэл

2019-08-08T06:21:00+00:00 Наймдугаар сар 8, 2019|Категори: Blog, Онцлох|0 Сэтгэгдэлүүд

АЖИЛ ДЭЭРЭЭ ИЛҮҮ БАЯРТАЙ БАЙХЫН ТУЛД ХАРИЛЦААНДАА ИЛҮҮ ИХ ХӨРӨНГӨ ОРУУЛАЛТ ХИЙ.

АНУ-д хийсэн нэгэн судалгаанаас харахад, хүн зөвхөн хийж байгаа ажлаасаа аз жаргалыг мэдэрдэггүй харин бусадтай харилцах харилцаанаас хамаарч аз жаргалтай байх эсэх нь хамаардаг байна. Өөрөөр хэлбэл, нийгмийн харилцаа нь хүнийг ажилдаа илүү зорилготой байж, сэтгэл хангалуун ажиллахад нөлөөлдөг аж. Сэтгэл хангалуун хүн өөрийн  мэдлэгээс бусадтайгаа хуваалцах, тогтвортой ажиллах, энгейжид байх, инновацилаг байж чаддаг бөгөөд  байгууллагын үр ашиг, гүйцэтгэлийг ч сайжруулахад чухал нөлөөтэй байдаг байна.

Тэгвэл бид ажлаасаа сэтгэл ханамжийг авах вэ? Үүний тулд хувийн болон мэргэжлийн харилцаагаа дүгнэн цэгцэлж, эрэмбэлж улмаар цагийн хуваариа дахин зохион байгуулах шаардлагатай. Улмаартаны хувьд  чухал, үнэ цэнэтэй гэж бодсон харилцаанууддаа зориуд цаг гаргахаар төлөвлөх хэрэгтэй. Учир нь бид заримдаа хайртай, дотно байдаг хүмүүстэйгээ цаг төлөвлөж уулзах нь ховор. Тиймээс өөрийнхөө цагийн хуваарийг дахин харж, дүн шинжилгээ хийж болно.

Мөн зөвхөн ажлын болон, гэр бүлийнхээ хүмүүстэй харилцах харилцаанд анхаараад зогсохгүй, ажлаас гадуурх утга учиртай, үнэ цэнэтэй харилцаанд ч анхаарч, хөрөнгө оруулах нь чухал. Судалгаанаас харахад хүн ажлаас

2019-08-01T03:37:02+00:00 Наймдугаар сар 1, 2019|Категори: Blog, Онцлох|0 Сэтгэгдэлүүд

ЯТГАХ, ИЛТГЭХ УР ЧАДВАР НЬ ТАНЫ МЭРГЭЖЛИЙН ҮНЭ ЦЭНИЙГ 50%-ААР НЭМЭГДҮҮЛДЭГ

Шинэ санаа бол хорин нэгдүгээр зууны бас нэгэн чухал үнэт цаас болоод байна. Мэдлэгийн эдийн засаг ноёлж байгаа орчин цагт бусдыг ятгах, бусдын сэтгэл болоод оюун санааг эргүүлэх чадвар нь хүмүүст хамгийн их давуу талыг бий болгож байна.

Зарим эдийн засагчдын үзэж байгаагаар бусдыг ятгах, итгэн үнэмшүүлэх чадвар нь нийт эдийн засгийн дөрөвний нэгийг бүрдүүлж байгаа аж. Өөрөөр хэлбэл, энэ чадвар нь эдийн засгийг эргэлтэнд оруулж байгаа гол чадвар болоод байгаа юм. Ер нь аль ч салбарт амжилттай явж байгаа хүмүүсийг харахад тэдэнд байгаа нэг чухал ур чадвар нь бусдыг ятгах, илтгэх ур чадвар байна. Тухайлбал,

  • Гарааны бизнес эрхлэгчид хөрөнгө оруулагчдаа ятгах шаардлагатай болдог
  • Ажилд горилогчид өөрийг нь ажилд авах тал дээр хүний нөөцийн ажилтныг ятгах хэрэгтэй болдог
  • Улс төрчид хүмүүсийг өөрт нь саналаа өгөхийг ятгадаг
  • Удирдагчид ажилтнуудаа тодорхой төлөвлөгөөний дагуу ажиллахыг ятгах хэрэгтэй болдог
  • Гүйцэтгэх захирлууд аналистуудад өөрийнх нь компанийн талаар таатай тайлан мэдээ бичихийг ятгадаг
  • Борлуулалт, худалдааны мэргэжилтнүүд үйлчлүүлэгчиддээ
2019-07-16T06:40:25+00:00 Долдугаар сар 16, 2019|Категори: Blog, Онцлох|0 Сэтгэгдэлүүд

БАЙГУУЛЛАГЫН СОЁЛЫГ БҮТЭЭХҮЙ

Байгууллагын соёл нь бизнесийг амжилттай байлгаж, ажилтнуудыг өндөр бүтээмжтэй ажиллуулахад нөлөөлдөг билээ. Байгууллагын соёл бол, хувь хүмүүсийн ур чадвараас илүү зүйл бөгөөд байгууллагын үнэт зүйлс, зан байдал, сэтгэл хөдлөлийн цогц юм. Байгууллагын соёлыг гурван түвшинд авч үзэж болно. Нэгдүгээр түвшинд, байгууллагын соёлыг  авч үзэхдээ түүний билэг тэмдэг, уламжлалууд, түүхүүд болон  байгууллагын бусад үйл ажиллагаануудаар хардаг.Харин хоёрдугаар түвшинд, ажилтнууд хэрхэн бодож сэтгэж байна, хэрхэн биеэ авч явж байна, дотооддоо тодорхойлсон шалгуур дээр үндэслэн, ажлын байран дээрээ ямар мэдрэмжтэй байна гэдгийг харж болдог. Байгууллагын соёл нь түүний үнэт зүйлс, хэм хэмжээ, бичигдээгүй дүрэм журмууд болон түүнд хандаж байгаа ажилтнуудын сэтгэл хөдлөлүүд, цаашлаад компанид ажил хэрхэн явагддаг зэргээр харагдаж байдаг. Байгууллагын соёлыг ихэвчлэн дээрх нэг ба хоёрдугаар түвшинд л авч үзэх нь элбэг. Тэгвэл үүнээс ч илүү гүнзгий түвшинд байгууллагын соёлыг тодорхойлох гурав дахь түвшин гэж байдаг. Гуравдугаар түвшинд, байгууллагын соёлыг түүний үйлчлүүлэгчид, харилцагчид нь ямар байдлаар харж байгаагаар тодорхойлдог. Өөрөөр хэлбэл, байгууллагын

2019-06-28T05:46:30+00:00 Зургадугаар сар 28, 2019|Категори: Blog, Онцлох|0 Сэтгэгдэлүүд

ӨӨРИЙГӨӨ ХӨГЖҮҮЛЭХ НЬ ӨӨРИЙГӨӨ ТАНЬЖ МЭДЭХЭЭС ЭХЭЛНЭ

Хүн  бүр, тэр дундаа манлайлагч хүн илүү үр нөлөөтэй байхын тулд өөрийгөө сайтар таньж мэдсэн байх ёстой байдаг. Өөрөөр хэлбэл, өөрийн сул тал, давуу тал, мэдрэмж, бодлууд, үнэт зүйлсээ ойлгож мэддэг байх,  улмаар тэдгээр зүйл нь таны эргэн тойронд байгаа хүмүүст хэрхэн нөлөөлдгийг. Гэхдээ өөрийгөө таньж мэдэх нь дангаараа хангалтгүй, өөрийгөө хянан захирах байдал нь маш чухал ур чадвар юм.

Жишээ нь, зарим хүмүүс ялангуяа дарга нар хурлын үеэр хэт их ярьдаг, бусаддаа ярих боломжийг олгодоггүй. Хэдийгээр тухайн хүн өөрийгөө их ярьдаг, бусдад боломж олгодоггүй гэдгийг бусдын санал шүүмж болон өөрийгөө ажиглан мэдсэн боловч, энэ үйлдлээ давтсаар байгаа нь өөрийгөө хянан захирах, удирдах чадвар сул байгааг харуулна.

Өөрийгөө хянан захирах гэдэг нь өөрийн үйлдэл, зуршлыг ухамсартайгаар эсэргүүцэн эс үйлдэх явдал юм. Энэ нь дараах 4 үе шаттай явагддаг үйл явц юм

  1. Одоо цагтаа байх. 15 минутын өмнө хэлсэн зүйл дээр биш, эсвэл ирээдүйд болох хурал дээр биш, яг одоо энэ мөчид юу
2019-06-20T01:43:01+00:00 Зургадугаар сар 20, 2019|Категори: Blog, Онцлох|0 Сэтгэгдэлүүд

БАЙГУУЛЛАГАА ХЭРХЭН ЁС ЗҮЙТЭЙ БОЛГОХ ВЭ?

Ямар ч өө сэвгүй, төгс төгөлдөр компани  гэж  байхгүй. Учир нь ямар ч хүн төгс төгөлдөр биш. Үнэндээ, нэг бол сайн, эсвэл нэг бол муу хүн гэж байдаггүй, харин сайныг ч, мууг ч үйлдэх боломжтой  хүн л гэж байдаг. Тийм учраас байгууллагууд ажилтнуудаа сайн хүн байх боломжийг олгосон, сайныг үйлдэхэд нь амархан байх тийм тогтолцоог л бий болгохын төлөө зорих ёстой. Энэ нь ёс зүйн зарчмуудыг стратеги болон бодлого журмуудынхаа суурь болгож, ёс зүйг дээдэлдэг гэдгээ харуулах юм. Жишээ нь, ёс зүйтэй үйлдэл хийсэн ажилтнуудаа төрөл бүрийн аргаар шагнан, урамшуулахаас гадна, өдөр тутамдаа ёс зүйтэй байх хэм хэмжээг тогтоох боломжтой.  Ингэснээр, байгууллагын ажилтнуудыг бүгдийг нь ариун тэнгэр элчүүд болгож чадахгүй ч гэсэн, хүмүүст ёс зүйтэй байх боломжтой гэдгийг ойлгоход нь туслах юм.

Үнэлгээний системтэйгээ холбож өгөх

Америкийн алдарт Johnson&Johnson компани, захирлуудаа 360 хэмийн үнэлгээгээр үнэлдэг бөгөөд энэ нь дөрвөн гол хэсгээс бүрддэг. Үүнд, үйлчлүүлэгч, ажилтан, нийгмийн бүлэг хүмүүс, хувь эзэмшигчиддээ өөрийгөө зориулсан

2019-06-06T12:11:51+00:00 Зургадугаар сар 6, 2019|Категори: Онцлох|0 Сэтгэгдэлүүд

ТА УЙТГАРТАЙ ХҮН ҮҮ? ДАРААХ 5 АСУУЛТААС ӨӨРИЙГӨӨ ТАНЬЖ МЭДЭЭРЭЙ.

Таныг  бусад хүмүүстэй ярилцаж байхад тэд таны яриаг анхааралтай сонсдог уу,  эсвэл тэд таны яриаг сонсохоос илүүтэй хийх ёстой ажлын жагсаалтынхаа талаар бодож байдаг уу? Та өөрийн сонирхдог сэдвүүдийн талаар ярихдаа бусдыг яриандаа татаж, сонирхлыг нь татаж чаддаг уу, эсвэл таны яриа уйтгартай байдаг уу?

Хэрэв та өөрийнхөө талаар мэдэхийг хүсэж байвал, Psychology Today вэбсайт дээр клиник сэтгэл судлаач, доктор Барбара Гринбергийн бичсэн 10 асуултаас доор түүвэрлэн оруулсан 5 асуултанд  хариулж, өөрийгөө тодорхойлж болно.  Харин та дэлгэрэнгүй 10 асуултыг сонирхож байвал тус сайт руу хандаж болно.

  1. Өөр хүн ярьж байхад та юу боддог вэ?

Хэн нэгэн хүн танд хандан ярьж байхад та яриаг нь анхааралтай сонсдог уу, эсвэл дараа нь та юу гэж хариулах вэ гэдгээ дотроо төлөвлөж байдаг уу? Ихэнх хүмүүс өөрийнх нь яриаг анхааралтай сонсож, сонирхож байгаа хүнийхээ яриаг ч бас анхааралтай сонсдог байна. Тэгэхээр тантай ярилцаж байгаа хүн таныг өөрийг нь үнэхээр чин сэтгэлээсээ сонсож байгаа үгүйг, ухамсартайгаар эсвэл

2019-05-16T09:53:17+00:00 Тавдугаар сар 16, 2019|Категори: Онцлох|0 Сэтгэгдэлүүд

2018 ОНЫ ДЭЛХИЙД ҮЙЛЧИЛГЭЭГЭЭРЭЭ ГАЙХШРУУЛСАН 9 КОМПАНИ

Үйлчлүүлэгчиддээ боломжийн сайн үйлчилгээ үзүүлдэг компаниуд олон байдаг боловч, үйлчлүүлэгчдээ гайхшруулсан тийм онцгой үйлчилгээ үзүүлдэг компаниуд цөөн байдаг.  Эдгээр компаниуд (брэндүүд) нь хувь хүний онцлогт тохирсон үйлчилгээ,  өндөр үр өгөөж, чанартай бүтээгдэхүүнийг санал болгосноор бусдаасаа ялгарч чаддаг. Тэд мөн хэрэглэгчдээ анхааралтай сонсож, мэдээлэл, технологийн давуу талыг ашиглаж, үйлчлүүлэгч хэрхэн брендтэй харилцан үйлчилснээс үл хамааран гайхалтай үйлчилгээ үзүүлж, гайхалтай мэдрэмж, дурсамжийг  бий болгодог.

2018 оны үйлчлүүлэгчдийг  хамгийн их гайхшруулсан  9 компани нь үйлчлүүлэгчдийг нэгдүгээрт тавьдаг бөгөөд бусад компаниудад үйлчилгээний алтны стандартыг тогтоож байна. Ингээд эдгээр 9 компанийг харцгаая.

Ritz-Carlton (Зочид буудал)

Ritz-Carlton зочид буудал нь тансаг, нягт нямбай үйлчилгээгээрээ алдартай бөгөөд ажилтан бүр үйлчилгээ үзүүлэхдээ үйлчилгээний чанар нь брэндийн нэр хүндтэй нийцэж байгаа эсэхэд онцгой анхаарч ажилладаг. Ritz-Carlton буудал нь зочдоо нэгдүгээрт тавьж, гайхалтай хувьчилсан үйлчилгээ үзүүлж чаддагаараа алдартай.  Компанийн гол зорилго нь зочин, ажилчдын хооронд сэтгэл хөдлөлийн холбоосыг бий болгож, буудалд хамгийн тав тухтай амрах нөхцлийг хангаж өгөх байдаг.

Trader Joe- (Хүнсний дэлгүүр)

Trader Joe-ийн

2019-05-08T10:44:08+00:00 Тавдугаар сар 8, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

БАЙГУУЛЛАГЫН ХОРТОЙ СОЁЛЫН ҮР ДАГАВАР

Соёл бол хүний оюун бодол, зан авирыг чиглүүлж байдаг гайхалтай том хүч юм. Соёл бидэнд юу нь зөв, зүйтэй, юу нь буруу, бузар болохыг хэлж зааж өгдөг. Өөрөөр хэлбэл соёл бидэнд аливаа зүйлийг үйлдэх хил хязгаарын шугамыг маш тодорхой татаж өгдөг. Цаашлаад биднийг  зөв, зохистой зүйлийг бодож, ярьж, үйлдэж байхад чиглүүлдэг.

Тэгвэл байгууллагын соёл нь зөв, эсвэл буруу, бүр цаашлаад угжирсан, хортой  эсэхээс хамааран тухайн байгууллагын амжилт, ажилтнуудын ажилдаа хандах хандлага, үйлдэл, шийдвэр гаргалт, харилцаа гэх мэт бүхий л зүйлд  тусгалаа олж байдаг.

Хамгийн хачирхалтай нь, мэлхий анх хүйтэн бүлээн усанд орж, улмаар усны дулааныг нэмэгдүүлэхэд түүнийг анзаарахгүй дассаар байгаад нэг л мэдэхэд буцалж, хоол болдог шиг, хүмүүс заримдаа өөрийн байгууллагын соёлдоо дасан дассаар нэг л мэдэхэд сүйрлийн ирмэг дээр ирснээ ухаарна. Зарим нь бүр ухаарч ч амжихгүй явсаар нэг л мэдэхэд хортой соёлын золиос болдог нь харамсалтай.

Тэгвэл та өөрийн байгууллагын соёлыг хортой, эсвэл эрүүл байгаа эсэхийг хэрхэн мэдэх вэ? Байгууллагын соёлыг

2019-05-01T09:49:57+00:00 Тавдугаар сар 1, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд

ЗӨВ БИЕИЙН ХЭЛЭМЖ НЬ ТАНЫГ АМЖИЛТ РУУ ХӨТӨЛНӨ.

Өөртөө итгэлтэй байдлыг илэрхийлсэн биеийн хэлэмж, биеийн дохио нь таныг амжилт руу хөтлөх үндэс болдог. Та хэдий чинээ амжилт, өрсөлдөх чадвар, нөөц бололцоог өөр дээрээ тусган харуулна, төдий чинээ тэдгээр зүйлс тан дээр ирэх магадлал өндөр байдаг. Тиймээс  өөртөө итгэлтэй байгаагаа харуулах биеийн хэлэмжийг харуулахын тулд түүнийг зуршил болгох нь чухал. Эрх мэдэлтэй, нөлөөтэй хүмүүстэй ойр байх нь зорилгодоо хүрэхэд тустай байдаг. Түүнчлэн та зөв газраа, зөв цагтаа, зөв хүмүүстэй байх үедээ биеийн хэлэмжээ хамгийн зөвөөр ашиглаж чадвал  зорилгодоо хүрэхэд илүү ихээр ойртоно.

Та цалингаа өсгөх, эсэл хамтрагч олох, албан тушаал өсгөх, эсвэл шинэ бизнесийн боломжийг хайж байгаа гэх мэт аль нь ч байсан, дараах таван биеийн хэлэмжийг туршаад үзээрэй.

Биеийн өндрөө бүрэн дүүрэн ашигла.

2015 онд хийгдсэн нэгэн судалгаагаар,  хүн 10-12 см-ээр өндөр байх нь ижил албан тушаалтай боловч, өөрөөсөө намхан хүмүүсээс 9-15 хувиар өндөр цалинтай байх боломжийг бүрдүүлдэг байна.

Тиймээс та хэрэв өндөр нуруутай бол түүнийхээ давуу байдлыг бүрэн дүүрэн ашиглахын

2019-04-17T10:06:26+00:00 Дөрөвдүгээр сар 17, 2019|Категори: Blog|0 Сэтгэгдэлүүд